مالیات سبز چیست؟
مالیات سبز واژه ای است که در صنایع آلاینده کاربرد دارد که در این بخش به تشریح آنها می پردازیم.
منظور از آلوده ساختن محیط زیست عبارتست از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب، هوا یا خاک یا زمینبه میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را به طوری که زیان آور به حال انسان یا سایر موجودات زنده و یا گیاهان و آثار و ابنیه باشد تغییر دهد.

پالایشگاه‌های نفت، گاز، واحدهای استخراج نفت و گاز، واحدهای پتروشیمی و سایر واحدهای آلاینده و مخرب محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت محیط زیست را رعایت نمی نمایند،

طبق تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول مالیات آلایندگی به نرخ یک درصد (۱%) فروش یا درآمد ارائه خدمات و همچنین درآمد خدمات ناشی از تولید کارمزدی خواهند بود.ثبت برند
ثبت برند : امروزه این نظریه که در اقتصاد جدید،کشورهای مختلف جهان با شرکتهای خود شناخته می شوند و اهمیت شرکتها به مراتب بیشتر از اهمیت دولتهای آنها در عرصه های تجاری است، به طور ملموسی خودنمایی می کند. به همین دلیل در دوران کنونی،نام تجاری بصورت شناسه عمل می کند که باید در جهت شناساندن آن به گونه ای متمایز و قابل رقابت با سایرین اهتمام شود.

در دنیای امروزی، ما معتقدیم که تولید کالا و خدمات به تنهایی قدرت نیست، بلکه به اشتراک گذاری آن قدرت است.به بیانی دیگر، این موفقیت زمانی تحقق می یابد که نتیجه ی آن به دست مشتری نیز برسد.

اهداف و مزایای ثبت برند عبارتند از:
*شرکت ها را قادر می سازد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
*ثبت برند می تواند برای دریافت وام نیز حائز اهمیت باشد.
*ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
*جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی هستند.
*ثبت برند می تواند برای شرکت ها وجهه و شهرت ایجاد کند و ابزار مناسبی جهت بازاریابی باشد.
*علامت تجاری، قابل نقل وانتقال است و می بایست وفق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد.
* شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
*ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
* در برندهای ثبت شده نسبت به کالاهای فله ای اطمینان بیشتری وجود دارد.
*با ثبت برند،گسترش تجارت جهانی امکان پذیر می گردد. خصوصیات یک برند خوب چیست ؟

خصوصیات یک برند خوب:
۱)برند باید ساده .کوتاه و دارای تلفظ ساده بودن و بخاطر سپردن ان آسان باشد .
۲)براحتی تبلیغ شود .
۳)دائمی شود .
۴)قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد .
۵)مشخص و دقیق باشد .

نکات مهم درباره ثبت برند
توجه داشته باشید که ثبت برند الزامی نیست اما اگر اجبار دولت باشد می بایست به ثبت برسد.

حق انحصاری و استفاده از برند برای ثبت کننده آن می باشد.
برندی به ثبت رسیده دارای گواهی ثبت برند انحصاری می باشد که مدت اعتبار این گواهی ۱۰ سال می باشد بعد از ۱۰ سالمی بایست اقدام به تمدید نمایید ، در غیر این صورت پس از گذشت حداکثر ۶ ماه انحصار برند منقضی است و دیگران قادر به ثبت ان برند به نام خود خواهند بود .

قوانین و ممنوعیت های ثبت برند:
-ثبت برند تجاری با توجه به قوانین هرمکانی شرایط و محدودیت های خاص خودش را دارد
-واژه های انتخابی عام و توصیفی نباشند .
-خلاف نظم عمومی و اخلاق و گمراه کننده نباشد .
-تشخیص کالاها یا خدمات تولید شده از کالاها و خدمات تولید شده ی دیگر امکان پذیر نباشد.
-از نظر خصوصیات و شرایط جغرافیایی مراکز تجاری و عموم را گمراه نکند.
-مانند آن یا مشابه وجود نداشته باشد.
-برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است.اگر یک برند تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجعیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن آن را دارد.
-دارای صدای لذت بخش در هنگام شنیدن باشد .
-اقتصادی بوده و قابل تولید مجدد و تکثیر باشد .
-صل و خلاقانه باشد ( تقلیدی نباشد ) .

 

مراحل ثبت برند
قبل از ثبت هر برندی می بایست برای آن نام انتخاب کنید. انتخاب نام برند ، یکی از مهم ترین اقداماتی است که در مسیر ثبت برند انجام می شود .

مهم ترین اصل در ثبت نام برند، این است که قانونی بوده و قابلیت ثبت داشته باشد. برای این منظور نام انتخابی می بایست جدید و ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد و مشتری را از لحاظ جنس یا مبدا علامت به اشتباه نیندازد.

شایان ذکر است در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در انتخاب نام برند، می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما ، از نام پیشنهادی شما استعلام گرفته و شما را در انتخاب نامی نیک ، راهنمایی خواهند نمود.
پس از انتخاب نام برند، ، می بایست با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir اطلاعات خواسته شده در سامانه را تکمیل و کد پیگیری را دریافت نمایید.
مراحل ثبت برند در سامانه شامل تکمیل اطلاعات شخص حقیقی و یا حقوقی مالک / مشخصات کالا و یا خدماتی که در ۴۵ طبقه موجود انتخاب می شوند / اطلاعات دریافت کننده ابلاغ و مستندات این اطلاعات می باشد.